طلاب العرب Arab Students
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

باكلوريا 2017 bac فروض اختبارات التعليم الابتدائي المتوسط الثانوي الجامعي
 
الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول


my facebook

karim Rouari

https://www.facebook.com/karim.snile.7



 

 اختبار الفصل الثاني في الانجليزية للثالثة ثانوي

اذهب الى الأسفل 
3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
Girl milano
عضو ذهبي

 عضو ذهبي
Girl milano


مشاركات : 12604

العمر : 30
الجنس : انثى
الدولة : italy
المدينة : milano
تاريخ التسجيل : 07/04/2010
decoration : اختبار الفصل الثاني في الانجليزية للثالثة ثانوي Uoou-o15

اختبار الفصل الثاني في الانجليزية للثالثة ثانوي Empty
مُساهمةموضوع: اختبار الفصل الثاني في الانجليزية للثالثة ثانوي   اختبار الفصل الثاني في الانجليزية للثالثة ثانوي I_icon_minitimeالأحد مايو 23 2010, 10:41

THIRD YEAR ( S.E.) CLASSES TIME: 2 hours


SECOND TERM EXAM

Advertising
is a message designed to promote a product, a service, or an idea. In
everyday life, people come into contact with many kinds of advertising.

The purpose of most advertising is to sell products or services.
Manufacturers advertise to try to persuade people to buy their
products. Large business firms also use advertising to create a
favourable "image" of t h e i r company. In many businesses, the volume
of sales depends largely on the amount of advertising done.
Advertising
is also used by individuals, political parties and candidates, social
organizations, special-interest groups, and the government. Many people
advertise in newspapers to sell used cars, homes, or other property.
Political parties and candidates use advertising to try to win votes.
Social organizations and special-interest groups often advertise to
promote a cause or to influence the way people think or act. For
example, The United States government uses advertising chiefly to
recruit volunteers for the armed forces.
Advertising is common in
almost all countries. In many countries, however, advertising is more
restricted than i t is in the United States. In most of the countries
of Western Europe, for example, the governments limit the amount of
advertising that appears on television. In addition, these governments
make greater use of advertising for social, political, and educational
purposes.
(from World book 2004)

A/ Comprehension ( 08/20)

1- Copy the choice that best completes each of the following statements:
a- The aim of the passage is to : a) argue a point b) inform c) entertain
b- The text is addressed to : a) teachers b) all readers c) specialists

2- Choose the most suitable title to the text:
a) Advertising b) Advertising in newspapers c) Advertising in the united states

3- Answer the following questions according to the text:
a) What does the amount of sales depend on ?
b) Who uses advertising ? (Give 2 examples)
c) What is the attitude of some governments towards advertising ?


4- What do the underlined words in the text refer to ? : ( their - I t )

5- Find in the text words whose definitions follow :
a) To further the sale or acceptance of (§1)
b) Approving (adj) (§2)
c) Second hand (§3)
d) People who offer to do something (§3)


B/ Text Exploration (07/20)

1- Derive verbs from the following nouns : product - contact - service

2- Ask the question that the underlined words answer :
The purpose of most advertising is to sell products.

3- Give the correct form of the verbs in brackets :
Many people use garlic for flavouring meat and for ( to make ) medicine that
( to reduce ) cholesterol . People often ( to buy ) it when they do the shopping.
Being a garlic eater ( to ) something to be proud of . It ( to show) that you enjoy
healthy living .

4- Underline the stressed syllables in each word :
advertise - promote - organizations

5- Fill in the blanks with three words from the list :
product - with - by - protect - inform - quality

There are many associations which provide consumers ………… information about
marketed products in Britain. Their main purpose is to ……………. consumers from
abuse . When a consumer suffers from the bad quality of o given ………………, he
complains to these associations.


Written Expression : ( 05/20)

Choose one of the following topics :
Topic1 : Use the following notes to write a composition about counterfeiting.
Imitation: bad quality , not last long , medicines : no active
ingredients , not safe , piracy killing creativity , bad reputation..

Topic2 : Do you think that people in your country are on the whole
mindful about food safety ? Explain
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Noùlà Ràm!tà
مشرفة

مشرفة
Noùlà Ràm!tà


مشاركات : 7562

العمر : 32
الجنس : انثى
الدولة : في عالم البراءة
المدينة : أحلامي الوردية
تاريخ التسجيل : 21/10/2009

اختبار الفصل الثاني في الانجليزية للثالثة ثانوي Empty
مُساهمةموضوع: رد: اختبار الفصل الثاني في الانجليزية للثالثة ثانوي   اختبار الفصل الثاني في الانجليزية للثالثة ثانوي I_icon_minitimeالخميس يونيو 03 2010, 02:51

اختبار الفصل الثاني في الانجليزية للثالثة ثانوي 731892
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Gemini66
عضو جديد

عضو جديد
Gemini66


مشاركات : 10

العمر : 58
الجنس : ذكر
الدولة : الجزائر
المدينة : تلمسان
تاريخ التسجيل : 29/05/2010

اختبار الفصل الثاني في الانجليزية للثالثة ثانوي Empty
مُساهمةموضوع: رد: اختبار الفصل الثاني في الانجليزية للثالثة ثانوي   اختبار الفصل الثاني في الانجليزية للثالثة ثانوي I_icon_minitimeالإثنين يوليو 19 2010, 15:51

جزيل الشكر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
اختبار الفصل الثاني في الانجليزية للثالثة ثانوي
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» اختبار الفصل الثاني في مادة الانجليزية للثالثة ثانوي
» اختبار الفصل الثاني في مادة الانجليزية للثالثة ثانوي
» اختبار الفصل الثاني في اللة الانجليزية للثالثة ثانوي شعبة لغات
» امتحان الفصل الثاني في الانجليزية للثالثة ثانوي
»  اختبار الفصل الثاني في الانجليزية سنة ثانية ثانوي

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
طلاب العرب Arab Students :: التعليم والدراسة جميع المستويات :: منتدى التعليم الثانوي :: منتدى الاختبارات والفروض للتعليم الثانوي :: اختبارات وفروض الثالثة ثانوي-
انتقل الى: